شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

گروه ورزشی: آرسنال امروز نه‌تنها به دنبال نزدیک شدن به صدر جدول است، بلکه می‌خواهد برتری‌اش مقابل تاتنهام در دربی شمال لندن را یک بار دیگر اثبات کند.

آرسنال در 19 رویارویی اخیرش مقابل تاتنهام در لیگ برتر شکست نخورده ولی اسپرز که یکی از بهترین شروع‌های سال‌های اخیرش را تجربه می‌کند، امیدوارانه به ورزشگاه امارات می‌رود. هر دو تیم 19 امتیازی هستند ولی آرسنال با یک بازی کمتر و تفاضل گل بهتر در رده سوم است. همچنین هر دو تیم هفته گذشته امتیازات مهمی را از دست دادند و امروز به دنبال پیروزی و ماندن در جمع مدعیان هستند. آرسنال برتری 2 بر صفر در خانه وستهم را با دریافت 2 گل در دقایق پایانی از دست داد، در حالی که تاتنهام در خانه با یک گل مقابل استوک‌سیتی مغلوب شد.

دو تیم در فصل گذشته در این ورزشگاه مسابقه‌ای به یادماندنی داشتند که تاتنهام با زدن 2 گل در دقایق پایانی به تساوی 4 بر 4 رسید. آرسنال که چهارشنبه‌شب با بازیکنان جوانش توانست لیورپول را در جام اتحادیه با نتیجه 2 بر یک شکست دهد، در هفته‌های اخیر لغزش‌های مشابهی داشته که ونگر را نگران می‌کند.

5 روز قبل از تساوی مقابل وستهم در آپتون‌پارک که 2 امتیاز حساس را از آرسنال گرفت، این تیم در خانه آلکمار در لیگ قهرمانان هم پیروزی را در دقیقه 90 با تساوی یک بر یک تعویض کرد. ونگر پس از تساوی در زمین وستهم گفت: «رقابت قهرمانی فشرده و غیرقابل پیش‌بینی است. در این فصل بخت خوبی برای قهرمانی داریم ولی اجازه نداریم چنین نمایشی را تکرار کنیم و 3 امتیاز را از دست بدهیم.»

در آستانه صد و چهل و پنجمین دربی شمال لندن، رابی کین با خط و نشان کشیدن برای آرسنال جنگ روانی را شروع کرده است: «اگر بازی‌های 4 یا 5 سال اخیر را به یاد بیاورید، آرسنال همیشه با برتری ناچیزی توانسته به پیروزی برسد ولی در این فصل دو تیم قدرت یکسانی دارند و اگر نیمکت را هم در نظر بگیرید، فکر می‌کنم نیمکت ما کمی قوی‌تر است.» کین که در پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل اورتون در جام اتحادیه موفق به گلزنی شد، مدعی است که تاتنهام در این فصل توان ایستادن روی یکی از 4 سکوی نخست و رسیدن به لیگ قهرمانان را دارد.

ونگر که در این فصل درون دروازه مشکل دارد، در این بازی احتمالا پس از مدت‌ها آلمونیا را در ترکیب اصلی قرار می‌دهد. آلمونیا در ابتدای فصل دروازه‌بان شماره یک آرسنال بود، ولی به دلیل نمایش ضعیف مقابل منچسترسیتی حتی پس از بهبودی هم راهی به ترکیب آرسنال نداشته. اما ونگر که در بازی لیورپول، فابیانسکی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد، تصمیم گرفته تا در این بازی حساس فرصت جدیدی به دروازه‌بان اسپانیایی‌اش بدهد.

چهارشنبه‌شب سمیر نصری هم فرصت داشت پس از شکستگی استخوان ساق پا، اولین بازی‌اش در فصل جدید را انجام دهد. هافبک فرانسوی که 90 دقیقه بازی کرد، حالا میل زیادی برای حضور در بازی‌های بعدی دارد: «هیچ چیزی بهتر از یک دربی مقابل تاتنهام نیست. مدت زیادی است که دو تیم به عنوان دو بالانشین با هم روبه‌رو نشده‌اند. از این بازگشت خیلی خوشحالم. پس از 5 ماه بدون بازی، اشتیاق زیادی داشتم.»چلسی هم که با 24 امتیاز صدرنشین است، در خانه بولتون بازی می‌کند.

این تیم چهارشنبه‌شب در جام اتحادیه توانست بولتون را در استمفوردبریج با 4 گل شکست دهد و در 6 بازی اخیرش در خانه این تیم در لیگ برتر به پیروزی رسیده، 10 گل زده بدون اینکه گلی بخورد. با این وجود شکست در دو بازی خارج از خانه اخیرش در لیگ برتر موجب شده تا آبی‌پوشان لندنی محتاط باشند. لیورپول هم که با 18 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته، میهمان فولام است. درک کویت معتقد است که پیروزی هفته گذشته مقابل منچستریونایتد اعتماد به‌نفس زیادی به بازیکنان داده و لیورپول توان بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی را دارد. یونایتد 22 امتیازی هم که هفته گذشته صدر جدول را از دست داد میزبان بلکبرن، تیم شانزدهم جدول است و تنها به 3 امتیاز فکر می‌کند.

کد خبر 94055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز